Bestil Din Ferie På

70 20 67 76


Man-fre: 08:00-20:00

Lør-søn: 09:00-18:00

Flyrejsen

Flyforsinkelser

Flyforsinkelser opstår heldigvis uhyre sjældent. Sker det, er den som oftest forårsaget af vejrforhold, tekniske problemer eller trængsel i luftrummet. Selv om både vi og flyselskabet gør vores bedste for at minimere forsinkelsen så meget som overhovedet muligt, vil det aldrig være muligt at forudsige, hvor lang tid en flyreparation tager, eller hvor længe dårligt vejr kan vare.

Som dansk charterselskab opererer Detur Denmark i henhold til Lov om Pakkerejser nr 472 af 30/06/1993. I forbindelse med evt. flyforsinkelse følger vi reglerne fra Pakkerejse-Ankenævnet. Læs mere på Pakkerejse-Ankenævnets hjemmeside.

I medierne omtales oftest økonomisk kompensation for flyforsinkelse i henhold til EU-forordning 261/2004 om Denied Boarding. Denne EU-forordning gælder flyselskaber og dets passagerer - ikke charterselskaber. Ønsker du at vide mere om erstatning i henhold til EU-forordningen, skal du kontakte Trafikstyrelsen eller flyselskabet direkte.

Har du i forbindelse med din ferie reserveret tilslutningsfly eller anden transport igennem anden rejsearrangør end Detur, så bemærk venligst, at Detur ikke kan holdes ansvarlig for evt udgifter som mistet transport, parkering, hundepasning eller lignende, hvis dette er arrangeret af den rejsende på egen hånd. Dette gælder fx både evt. flyforsinkelser eller -aflysning. Det er derfor en god idé at reservere en billet eller lave en aftale, som kan ændres.